Hoe Enya op haar werk en in haar leven floreert door zelfinzicht en persoonlijke ontwikkeling.

Deloitte is een multinational op het gebied van professionele dienstverlening en levert diensten op het gebied van audit, consulting, belastingen en juridische zaken, financieel advies en risicoadvies aan een breed scala aan klanten. Van hun 330.000 medewerkers zetten velen hun eerste stappen als professional bij Deloitte. Uit onderzoek blijkt dat Gen Y persoonlijke ontwikkeling als een must ziet op de werkplek. Dit geldt ook voor Enya, die er veel waarde aan hecht om te groeien door middel van persoonlijke ontwikkeling en dit te gebruiken om een sterke basis te leggen in de eerste fasen van haar professionele carrière. Lees alles over haar verhaal!

Geholpen door het leeraanbod van GoodHabitz over mentale gezondheid en welzijn.

Enya's belangrijkste lessen.

Tijd om Enya aan het woord te laten.

“Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen bij Deloitte als Executive Assistant”, vertelt Enya. “Dit is mijn eerste baan, dus het was een spannende maar ook behoorlijk stressvolle tijd. Wat niet hielp, is dat ik iemand ben die snel veel stress heeft. Dat is iets waar ik veel tegenaan liep, met name tijdens mijn beginperiode, wat frustraties veroorzaakte en mijn energie opslokte. Momenten van stress kunnen op zichzelf onschuldig aanvoelen, maar als deze zich opstapelen, kan dit leiden tot verminderde productiviteit, vermoeidheid en in het ergste geval tot uiteindelijk een burn-out. Gelukkig kun je aan deze uitdagingen werken met persoonlijke ontwikkeling. Iedereen bij Deloitte heeft zijn eigen groeiportefeuille, wat mij echt heeft gestimuleerd om tijd en moeite te steken in mijn persoonlijke groei waarbij mijn topprioriteit omgaan met stress was.” 

Enya is lang niet de enige professional die stress ervaart: uit ons eigen wereldwijde onderzoek blijkt dat één op de vijf medewerkers het afgelopen jaar sterke tekenen van stress heeft ervaren. "Ik koos ervoor te beginnen met de training 'Stress is fijn' “, vertelt Enya. “Een paar uur reflecteren, doelen stellen en mijn nieuwe opgedane kennis in de praktijk brengen. Het hielp me om mijn stresssignalen te herkennen en ik leerde technieken om hiermee om te gaan. Zo begon ik na de training meer aandacht te besteden aan mijn ademhaling. Dit klinkt eenvoudig, maar het helpt me echt in mijn werk en dagelijks leven. Het maakte me ook bewust van de positieve kant van stress: gezonde spanning. Dit is een vorm van stress die je juist kan helpen. Dit zijn kleine veranderingen die grote effecten hebben op mijn dagelijks leven en werk.'' 

Na Enya's eerste maanden bij Deloitte vond de lancering van GoodHabitz assessments plaats. Deze online zelftesten bieden inzichten die de weg wijzen naar effectieve persoonlijke ontwikkeling. Enya leerde meer over haar eigen welzijn op het werk door het Werkgeluk-assessment te doen. "Het invullen kostte me maar een paar minuten, wat super was. De test is een leuke manier om na te denken over de factoren die belangrijk zijn voor mijn werkgeluk. Na het invullen van het assessment kreeg ik een lijst met aanbevolen trainingen. Het mooie is: deze passen perfect bij mij. Een van de aanbevolen trainingen was 'Doen waar je blij van wordt', dus je kunt vast wel raden welke training ik hierna ga doen!'' 

De training 'Stress is fijn' leerde me om mijn stresssignalen te herkennen en technieken om hier mee om te gaan.

Werken in teamverband. 

"Met duizenden collega's die allemaal op hun eigen manier communiceren, is er altijd ruimte om teamwork te verbeteren", vertelt Enya. "Mijn eerste stap was nadenken over mijn eigen communicatievaardigheden en die van mijn teamgenoten. Het assessment 'Communicatiestijl - Wat is jouw kleur?' hielp me om mijn collega's beter te begrijpen. Tijdens vergaderingen kunnen dingen door elkaar lopen en zelfs botsen. Je bewust zijn van de verschillen en elkaars stijlen helpt echt om wederzijds begrip te creëren en het teamwerk te verbeteren. Een collega gaf bijvoorbeeld een overzicht van ons team op basis van het assessment. Dit heeft me echt geholpen om mijn communicatie makkelijker aan te passen." 

Als internationaal bedrijf heeft Deloitte medewerkers van over de hele wereld, waardoor een goede beheersing van de Engelse taal essentieel is. Enya's volgende stap was om deze vaardigheden naar een hoger niveau te tillen met de training 'Speak Business English'. "Ik pas de vaardigheden die ik heb opgedaan dagelijks toe in mijn werk. De training geeft veel relevante voorbeelden, zoals zinsbouw en de juiste woorden om te gebruiken in bijvoorbeeld een presentatie. Ik kijk nog regelmatig naar de tips en voorbeelden uit deze training om mijn gesprekken, e-mails of presentaties naar een hoger niveau te tillen. De training is op een uitnodigende, toegankelijke en leuke manier opgezet, waardoor ik er als het ware doorheen vlieg.” 

Enya heeft persoonlijke ontwikkeling onderdeel gemaakt van haar werkritme, dus ze heeft niet het gevoel dat ze het snel rustiger aan gaat doen. “Ik wil altijd blijven leren en mezelf blijven ontwikkelen. Het feit dat GoodHabitz zoveel trainingen heeft over verschillende, relevante onderwerpen motiveert me om door te gaan. Er is altijd wel iets dat aansluit bij mijn interesses.'' 

"Ik pas de vaardigheden die ik heb opgedaan dagelijks toe in mijn werk. Ze helpen me om mijn werk beter te kunnen uitvoeren."

Today is a good day to
learn more about Deloitte's game-winning approach.

Ben je op zoek naar meer inspiratie? Dan kunnen we je helpen met het succesverhaal van Deloitte. Ontdek hoe zij uitdagingen aanpakken zoals continue innovatie bijbenen, prioriteit geven aan persoonlijke ontwikkeling en het vinden van de juiste basis aan skills voor junior medewerkers.